Mammas hjälpreda ❤

Frida älskar att hjälpa mig i köket och hon får göra det nästan jämt om hon vill. Plocka ur diskmaskinen, skära grönsaker och korv, skala morötter och baka. Det är en stor prövning för min hjärna men jag vill att hon ska trivas i köket och vilja hjälpa till.
 Mycket av det bottnar i att jag själv som barn aldrig fick hjälpa till i köket vilket jag har full förståelse för då mamma va ensamstående med mig och mina småsyskon som var mer osams en sams. 
 Min ena moster va här och hälsade på förra veckan och då köpte hon lilleman (heter dom så?) till Frida så att det bli lättare för henne att skära. 
 Jag tycker att det är super skoj att Frida visar ett sådant stort intresse för att laga mat och baka och bara viljan att hjälpa till. Idag lagade vi korvstroganoff och ris till middag som vi bjöd mormor och morfar på. 


Till kvälls fika ville hon ha smörgås med ost på och ostoman som hon är började hon skära osten själv när mamma vände bort blicken en liten stund. 😅


Kommentera här: