Fettisdagen

Igår va det semlans dag om någon har missat det. 😉
 I år försökte jag på mig att baka egna bullar till semlorna och dom blev super goda, receptet hittade jag på kokaihop.se och använde mig av Bighappys recept.
 Vi hade mamma, John, moster K och Pippis här på middag och så blev det semla till efterrätt.
 

Frida va bara intresserad av grädden och mandelmassa balndningen. I min semla hade jag en röra på äppelmos det tycker jag blir gott. 

Jag va även in på jobbet en sväng på eftermiddagen för ett möte och sen för att fortsätta min sjukanmäla. Det är sega baciller det här är less på att inte kunna umgås med vänner och både jag och Frida är måttligt uttråkad här hemma. 

När jag åkte hem stannade jag till på ica här hemma och dom hade så vackra rosor så jag kunde inte låta bli att köpa en bukett. Så nu står dom och pryder mitt köksbord.




Kommentera här: